11 tipů jak na marketing krátkodobých pronájmů

Koupit a vybavit investiční nemovitost je první věc. Jak ale získat první hosty a postupem času navyšovat a stabilizovat proud rezervací?

Dnes se společně podíváme na 11 základních tipů, které vám umožní zviditelnit vaši nemovitost na krátkodobý pronájem.

1. Fotka řekne víc než tisíc slov 

Kvalitní fotky jsou základem, který vám umožní nalákat zájemce o rezervaci. Věřte totiž, že většina lidí si prohlédne galerii obrázků dříve, než bude číst text.

Na co se tedy u fotek zaměřit?

  • Kvalita, dostatečné rozlišení
  • Pocit prostornosti a světlosti (pokud nepronajímáte kumbál:)
  • Před focením nemovitost řádně uklidit a odstranit překážející prvky
  • Fotografie celého prostoru proložit zajímavými detaily

Investice do kvalitních fotografií, videí či 360° virtuálních prohlídek nemusí zrovna stát pár korun, ale z dlouhodobého pohledu se vám několikrát vrátí.

2. Buďte k nalezení tam, kde vás hledají – booking.com, airbnb.com

Začněme od podlahy něčím, co jste asi věděli či tušili – základním předpokladem ke zviditelnění se, je vaše přítomnost na webech, kde lidé běžně hledají ubytování vašeho typu. Takovou stránkou je především například booking.com, airbnb.com (anebo další, záleží na typu vaší nemovitosti a lokalitě).

Na takovou platformu vaši nemovitost nahrajete společně s popisky, fotkami, dostupností a dalšími parametry. V případě, že někdo provede rezervaci, získá za ní platforma svou provizi (často nemalou). Je důležité vědět, že takto vzniklá rezervace podléhá pravidlům dané platformy.

3. Vlastní webová prezentace a vlastní rezervační systém

AirBnb či Booking vám jistě mohou dovést zákazníky, ale za cenu komise, vlastních podmínek a limitů. Proč tedy neinvestovat do vlastního (stačí malého) webu, kde svou nabídku můžete prezentovat přesně tak, jak chcete, a přijímat rezervace bez komisí velkých inzertních portálů?

(Pokud se touto cestou vydáte, nezapomeňte zajistit funkční synchronizaci mezi vlastním rezervačním systémem a systémy booking.com a dalších, které využíváte.)

4. Máte web? Optimalizujte jej pro vyhledávače

Webové stránky už máte, na nich pěkné fotky, videa, možnost rezervace… Teď by to chtělo přivést na ně co nejvíce návštěvníků. A to nejlépe takových, kteří právě poptávají ubytování vašeho typu, ve vaší oblasti. Co s tím?

Odpovědí je SEO – optimalizace pro vyhledávače. Ve zkratce se jedná o arzenál různých technik, které dopomohou k tomu, aby se právě vaše webová stránka zobrazila co nejvýše na stránce výsledků na google.com (nebo jakémkoli jiném vyhledávači), pokud do tohoto vyhledávače uživatel zadá daná klíčová slova, která jsou pro vás relevantní (např. “Jizerky ubytování” nebo “ubytování v soukromí Jizerky Bedřichov”). Vaším cílem je objevit se co nejvýše na stránce s takovými výsledky, vězte totiž, že přesně tam se běžný uživatel na Googlu kouká. Druhou, třetí stránku s výsledky nenavštíví. Asi to znáte sami.

SEO jako takové nic nestojí – Googlu nebo Seznamu v tomto případě nic neplatíte. SEO je dlouhodobý proces, který stojí čas (možná váš, ale spíše specialisty v oboru), ale ve finále může na váš web dovézt množství uživatelů, kteří mají o vaše služby opravdový zájem a tudíž je u nich větší šance, že u vás rezervaci opravdu udělají.

5. Odlište se od ostatních

V čem se vaše nabídka liší od ostatních? V čem je výjimečná? Nabízíte návštěvníkům nějaké extra služby, které jim zpříjemní či usnadní pobyt? Buďte autentičtí. Nezapomeňte se detaily vaší nabídky řádně pochlubit.

6. Každý má rád slevu

Pokud je to pro vás relevantní, můžete nabídnout výhodnější ceny mimo sezónu či při pobytech delších než týden, měsíc atd. Slevu na další pobyt můžete též nabídnout vracejícím se hostům.

7. Nechte lidi vás objevit i na sociálních sítích

Profil na Facebooku nebo Instagramu (či jiných sociálních sítí) vám umožní autenticky se prezentovat, a posune vás o krůček blíže k vašim potenciálním klientům. Využijte tento prostor pro publikování novinek, akcí, pro komunikaci s vašimi (potenciálními) klienty, případně také pro placenou reklamu.

8. Využijte sílu komunity

Přítomnost na sociálních sítích má ještě jeden aspekt – umožní vám stát se součástí skupin, ve kterých se mohou vyskytovat vaši potenciální hosté, a kteří právě v takových skupinách mohou hledat řešení, které vy nabízíte. Identifikujte takové skupiny (typicky budou lokálně orientované, např. “Krátkodobé ubytování v Krkonoších” nebo “Dovolená na Šumavě”) a sledujte aktivitu ve skupině – komentujte, zapojujte se, staňte se členem skupiny, který je vidět. Jakmile se vyskytne někdo, kdo hledá ubytování ve vaší lokalitě, můžete na jeho příspěvek zareagovat a nabídnout mu své ubytování.

9. Spolupracujte s influencery

Když už jsme u sociálních médií, stojí za zmínku trend posledních let – influecer marketing. Jak můžete využít influencera pro marketing své nemovitosti? Myšlenkou zde je, že influencer vaši nemovitost navštíví, a během toho vytvoří (a posléze publikuje) multimediální obsah – fotky, videa, stories, reels … – kde vaši nemovitost prezentuje.

V první řadě je třeba influencera dobře zvolit: esenciální je, aby jeho followeři byli zároveň vaší cílovou skupinou – aby pro ně byla vaše nabídka relevantní. Někteří influenceři s menším počtem sledujících budou na spolupráci s vámi ochotni přistoupit výměnou za poskytnutí ubytování zdarma, u těch s větší sledovatelskou základnout očekávejte, že půjde o spolupráci placenou.

10. Zkuste to přes affiliate marketing

Jednoduše vysvětleno, pointa affiliate marketingu tkví ve spolupráci s “affiliate partnery” (to mohou být typicky třeba blogeři, nebo influenceři, nebo kdokoli jiný, kdo má potenciál oslovit vaši cílovku), kteří prostřednictvím svých webových stránek či sociálních médií propagují vaši nabídku. Pokud pak dojde k tomu, že si někdo této nabídky všimne, rozklikne ji, a posléze provede rezervaci vašeho ubytování, odevzdáte danému affiliate partnerovi předem domluvenou komisi za přivedení klienta. V případě, že vystavení nabídky na straně partnera nikoho neosloví natolik, že by učinil rezervaci, typicky partnerovi nic neplatíte. 

Při dobré volbě affiliate partnerů a dobře nastavených provizích (vysoké dostatečně, aby byl partner motivován nabídku promovat, ale nízké tak, aby se vám to stále vyplatilo) může affiliate marketing efektivně a zároveň pasivně generovat rezervace.

11. Sbírejte hodnocení a reagujte na ně

Usnadněte a připomeňte vašim hostům, aby vás po skončení pobytu ohodnotili na platformách, skrze kterou vytvořili rezervaci. Sbírat recenze tak můžete na Booking.com, Airbnb, navíc třeba na Google My Business.

Nabídky s vyšším počtem hodnocení a s vyšším průměrným hodnocením jsou pro zájemce velmi důležitým faktorem při rozhodování, zda si ubytování rezervují právě u vás. Hodnocení proto nepodceňujte, a na udělená hodnocení nezapomeňte reagovat: pozitivní ohlas si zaslouží poděkování, negativní (pokud je oprávněný) omluvu a nějaký typ kompenzace.

(Mimochodem, novými pozitivními hodnoceními se pak nezapomeňte pochlubit na svých sociálních sítích nebo na vašem webu.)

Jaká strategie je ta pravá pro vás? Hlavní je začít. My vám přejeme plný rezervační kalendář a jsme tu pro vás v případě, že byste potřebovali s marketingem či správou pomoci.

Pomohl vám článek? Sdílejte ho!

Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Linkedin